Kurs Shiatsu, Shantala, SPA Wallness, dietetyk > RozporządzenieDzisiaj jest 19-11-2017 godzina 22:45:25

Rozporządzenie

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI I NAUKI z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych Dziennik Ustaw z 2006 r. Nr 31, poz. 216
Pozaszkolne formy kształcenia dorosłych
§ 2.
1. Uzyskiwanie i uzupełnianie przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych odbywa się w następujących pozaszkolnych formach kształcenia:
1) kurs;
2) kurs zawodowy;
3) seminarium;
4) praktyka zawodowa.

Kurs – definicja


2. Kurs jest pozaszkolną formą kształcenia o czasie trwania nie krótszym niż 30 godzin zajęć edukacyjnych, której ukończenie umożliwia uzyskanie lub uzupełnienie wiedzy ogólnej, umiejętności lub kwalifikacji zawodowych, realizowaną zgodnie z programem nauczania przyjętym przez organizatora kształcenia.

Kurs zawodowy – definincja


3. Kurs zawodowy jest kursem, którego program nauczania obejmuje usystematyzowane treści nauczania wybrane z programu nauczania dla zawodu, dopuszczonego do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania. Wyniki kursu zawodowego są zaliczane przy podejmowaniu nauki w szkole dla dorosłych prowadzącej kształcenie zawodowe.

Seminarium – definicja


4. Seminarium jest pozaszkolną formą kształcenia o czasie trwania nie krótszym niż 5 godzin zajęć edukacyjnych, której ukończenie umożliwia uzyskanie lub uzupełnienie wiedzy na określony temat, realizowaną zgodnie z programem nauczania przyjętym przez organizatora kształcenia.
§ 14.
Kurs i kurs zawodowy mogą być prowadzone w trybie kształcenia na odległość.
Materiały dydaktyczne – dla uczestników kształcenia na odległość
§ 17.
Materiały dydaktyczne udostępniane uczestnikom kształcenia na odległość powinny:
1) zawierać usystematyzowane treści kształcenia;
2) wyjaśniać pojęcia kluczowe dla danego zakresu kształcenia;
3) wskazywać materiały źródłowe;
4) zawierać instrukcje i komentarze wspomagające kształcenie na poszczególnych jego etapach;
5) zawierać pytania i ćwiczenia pozwalające uczącemu się ocenić postępy w opanowaniu wiedzy i umiejętności;
6) wskazywać odpowiednie techniki komunikacyjne i wspomagać posługiwanie się nimi.
Konsultanci kierujący kształceniem na odległość
§ 19.
1. Kształceniem na odległość uczestników kierują konsultanci. Do zadań konsultanta należy:
1) udzielanie uczestnikom kształcenia pomocy w realizacji programu nauczania, z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb i możliwości;
2) wspomaganie uczestników kształcenia w stosowaniu technik komunikacyjnych oraz zapewnienie dostępu do odpowiednich materiałów i środków dydaktycznych, w tym pakietów multimedialnych;
3) prowadzenie, w miarę potrzeby, konsultacji zbiorowych i indywidualnych, w tym udzielanie porad przy użyciu technik komunikacyjnych określonych w programie nauczania danej formy kształcenia;
4) systematyczne sprawdzanie i ocenianie postępów w nauce;
5) prowadzenie dokumentacji dotyczącej bieżącej pracy uczestników kształcenia.
2. Konsultantem może być osoba posiadająca wykształcenie wyższe odpowiednie do prowadzonego kształcenia, umiejętność posługiwania się technikami i środkami komunikacyjnymi oraz organizowania pracy z uczestnikami kształcenia na odległość.
3. Szczegółowy zakres obowiązków konsultantów określa organizator kształcenia.